Kuidas nüüd tühja tõuksiga koju saada?

Kes vähegi mõnda akul töötavat eset omab, teab, et selle laadimisega on üks rist ja viletsus. Akutrelli aku saab just siis tühjaks kui oled roninud majakatusele linnumaja kinnitama. Sama on vist põhimõtteliselt tõuksiga, aga ma ei ole teda reaalselt suutnud veel tühjaks sõita. Olen korduvalt proovinud, aga enne on alati saanud minu sõiduvajadus otsa.

Ükskord üritasin akut ringitades tühjaks sõita. Otsustasin teha ümber mänguväljaku seni tiire kuni Äike kooleb. Laps rahulikult mängis, mis muud teha kui tõuks prooviline panna. Jõudsin teha 10 ringi, siis läks süda pahaks tiirutamisest, aga aku protsent sellest eriti ei langenud.

Eilne kilometraaž tuli 27 kilomeetrit ja koju jõudes näitas Äikese äpp akutäituvuseks 10% ja lubas, et saan sõita veel umbes 0 kilomeetrit. Tegin kiirelt mõned majaringid, sain 450 meetrit täis, aga aku protsent sellest eriti ei langenud.

Kas laadimiseks peab juhtme aknast õue viskama?

Üks põhilisi küsimusi, mis mult viimastel nädalatel küsitud: kuidas sa teda kortermajas laed? Kas viskad juhtme aknast õue? Kas tassid tõuksi tuppa?

Ei, aknast õue juhet vedama ei pea. Tuppa ka tõuksi tassima ei pea. Äikesel käivad aku küljest ära ja saad need mugavalt tuppa laadima panna. Ühe aku laadimine võtab umbes 2 tundi. Laadijaid on kaasas muidugi üks ja korraga saabki ühe aku täis laadida. Kõige mugavam on panna koju tulles kohe üks laadima ja siis enne magamaminekut teine ka veel.

Jätsin tõuksi õue, kas keegi võib akud pihta panna?

Ei, õnneks seda ei pea kartma, et õhtul töölt koju minnes tõuks küll alles, aga keegi miskit küljest kruvinud. Akud asuvad tal turvaliselt seisulaua sees ja seda kuidagi kruvides lahti teha ei saa. Kaas avaneb ainult äpist ja nii on kindel, et akud saab kätte ainult see, kel päriselt ka head kavatsused.

Üldse ei viitsi ükshaaval akudega jahmerdada. Kas teisiti ei saa?

Saab! Nii nagu elektriautot saab laadida pistikust, saab ka Äikest laadida lihtsalt niisama, et paned juhtme ühe otsa seina ja teise rattasse. Eriti hea on see, et laadijaotsik on magnetiga ja hüppab ise igakord õigesse asendisse, et täpselt auku minna. Ei mingit jahmerdamist: pistik seina ja neli tundi hiljem on akud täis.

Aku tühjeneb, aga koduni veel pikk maa. Mis nüüd?

Ma tean seda tunnet. Pärast pikka päeva sähkutamist on ikka väike ärevus sees olnud, et kas ma ikka jõuan koju. Mis saab, kui aku tühjaks saab poolel teel? Kas ma jaksan teda koju lükata? 27 ja pool kilo ikkagi, päris kobakas. Kas keegi saab autoga järele tulla? See poleks just kõige keskkonnasõbralikum lüke muidugi.

Õnneks on abi lähemal. Äikesel on sisseehitatud säästurežiim nimega “ECO-mode”, mille saad vajadusel ise käivitada. Säästurežiim tagab ökonoomsema sõidustiili, et sähku akud kauem vastu peaks.

ECO-mode’i sisselülitamine:

  • vähendab mootori võimsust, mis omakorda aeglustab kiirendamist
  • limiteerib piirkiiruse 20km/h peale

Miks ta aeglustab kiirendamist? Seda seepärast, et just kiirendamine ja pidurdamine ning jälle kiirendamine söövad kõige rohkem akut. Mida rahulikumalt ja sujuvamalt sõita, seda kauem saab sõita. Kokkuvõttes, peaks säästurežiim aitama säästa ca 20% energiat.

Nagu kõrvalolevalt pildilt punase mummukese järgi näha, mina eile säästurežiimi vajalikuks ei pidanud ja sain oma sõidud ilusti tehtud.

Mis aga puutub pealkirjas olevasse küsimusse, siis sellele saan ilmselt vastuse täna õhtul, sest olen otsustanud see tõuks korralikult tühjaks sõita.

Ilmad on viimaks sõitmiseks suurepärased ja nii ootab ees kell 17 Vabaduse väljakul umbes 7 kilomeetrit pikk igakolmapäevane ratturite ühissõit ja peale seda kohe 17 kilomeetrit pikk “Elektriliste kergliikurite hooaja avasõit”.  Ja peale seda tahaks ju koju ka kuidagi.