Kas mul on keskeakriis? Täida test ja saa teada!

Synlabi laboriarst Dr Anneli Raave-Sepp ütleb, et keskiga võib alata juba 30ndatest eluaastatest, seega kui sa oled 30+ ning tunned, et midagi on sinu või su elukaaslasega valesti, tasub teha keskeakriisi test, et välja selgitada, kas võib ehk olla keskeakriis kimbutamas. Märgi üles vastuse ees olev number ning tulemuste saamiseks, liida saadud punktisumma.

NB! Tervisetarkusest räägitakse pikemalt saates “Mida teha oma kehaga?”, teisipäeval kell 21:30 TV3s.

Tervisetarkust toetab Synlab

Tervisetarkust toetab SYNLAB

Kas sa oled viimasel ajal unistanud või teinud suuri oste, mida sa tegelikult ei saanud omale lubada (auto, maja, puhkus)?

  1. Jah, tundub, et olen tõesti.
  2. Ma ju sain seda omale lubada.
  3. Mul pole vaja uusi asju.

Kas sa muretsed oma tervise pärast?

  1. Jah, ma tahan, et kõik töötaks ka paarikümne aasta pärast.
  2. Ei saa öelda, et see mind ei huvitaks.
  3. Ei ole mahti selle peale mõelda.

Kas sa oled teinud või kaalud ilukirurgiat?

  1. Jah!
  2. Kui nüüd mõtlema hakata, siis siit-sealt võiks ju kohendada.
  3. See ei ole minu jaoks.

Kas sa värvid või katkud välja halle karvu?

  1. Jah, on ette tulnud
  2. See oli rohkem niisama tehtud.
  3. Ei, mul pole midagi häbeneda.

Sinu trennirutiin on:

  1. Mulle meeldib end proovile panna, esitan omale pidevalt uusi väljakutseid.
  2. Teen regulaarselt trenni, tulemused pole nii olulised.
  3. Püsin aktiivne ja tegelen spordiga nädalavahetusel.

Kas sa fantaseerid vahest kuidas su elu oleks võinud olla teisi?

  1. Jah, süüdi!
  2. Natuke ikka.
  3. Ei, minevik kuulub minevikku.

Kas nooremate inimeste piltide vaatamine paneb sind end halvasti tundma?

  1. Võib nii öelda küll.
  2. Kas just halvasti tundma, aga midagi nagu riivab.
  3. Ei.

Kas sa küsid inimestelt kui vana nad arvavad, et sa oled?

  1. Jah, koguaeg kui vanust küsitakse.
  2. On ette tulnud.
  3. Ei, mitte kunagi.

Kui tihti mõtled sa “vanade heade agade peale” kuigi need olid enam kui 10a tagasi?

  1. Tihti, mul oli siis tore.
  2. Vahest ikka on hea meenutada. 
  3. Ei ole, mul on palju muud millega hetkel tegeleda.

Kas sa tunned end piiratud ja lõksus?

  1. Jah, vabaduseks seda ju nimetada ei saa.
  2. Natukene küll.
  3. Mitte kunagi.

Kas sa muutud vahest ärevaks kui mõtled oma elu suuna peale, kuhu see on välja jõudnud?

  1. Jah – kas see ongi kõik milleks ma võimeline olen?
  2. Paneb mõtlema küll
  3. Ei, võõras probleem.

Sa tahad seda, mida sa ei saa ja ei taha seda mida sa tead, et saaks?

  1. Jah, kõlab minu moodi.
  2. Vahest tundub küll nii.
  3. Pole seda kogenud.

Noorem, energiline kolleeg liitus töökollektiiviga, kuidas sa end tunned?

  1. Ta tahab liiga palju asju muuta, ma loodan, et ta võlu tuhmub.
  2. Mis ma tast ikka peaks arvama.
  3. Mulle meeldib tema energilisus ja uudsed mõtted.

Kas sa oled liialdanud oma karjääri või saavutuste kohta?

  1. Kes see muu koera saba kergitab kui mitte koer ise.
  2. Ma ei saa öelda, et ma poleks seda teinud.
  3. Pole kunagi põhjust olnud.

Kas sa kaaluksid karjäärimuutust?

  1. Mõtlen sellele tihti.
  2. Oleks valmis kaaluma, kuid see ei ole realistlik, liiga palju takistusi.
  3. Ei, olen oma kajääriga rahul.

Kas tuleviku planeerimine muudab sind äravaks ja depressiivseks?

  1. Jah, see on problemaatiline.
  2. Püüan sellele mitte mõelda.
  3. Ei, see on puhas rõõm.

Viimaste kuude jooksul, kas sa oled Facebookis oma eksi vaadanud?

  1. Jah (ma kõigest saatsin talle sõbrakutse).
  2. Natuke ikka.
  3. Ei, minevik kuulub minevikku.

Mis sa oma hetke sõpradest arvad:

  1. Toredad, aga veidi igavad.
  2. Võiks rohkem midagi lahedat koos teha.
  3. Suurepärased inimesed sarnase mõttelaadiga.

Kas Sa leiad oma abikaasa endiselt atraktiivse?

  1. Ta meeldib mulle, aga ta on viimasel ajal end lõdvaks lasknud ja on keskendunud peamiselt majapidamistööle ja lastele.
  2. Peaks vist rohkem koos midagi tegema.
  3. Väga, meil on koos lõbus.

Kuidas testida oma keha?

Üks asi on testida oma vaimu ja meelaadi keskeakriisi suhtes, teine asi on selgust saada oma kehalisest võimekusest. Synlabi laboriarst Dr Anneli Raave-Sepp soovitab konsulteerida eratreeneriga ning võimalusel teha ka veretest mis toob välja olulised markerid ja keha valmisoleku suuremateks väljakutseteks. Synlab on selle jaoks kokku pannud Tervisesportlase paketi mis aitab hinnata jõutreeningu mõju organismile.

Pakett annab vastuse küsimustele:

  • Milline on minu üldine tervislik seisund?
  • Milline on treeningu mõju organismile?
  • Kas mul võib olla tekkinud ülekoormus?
  • Kas minu lihased ja kogu organism taastuvad pärast treeningut piisavalt?
  • Kas minu veres on lihastööks vajalik kaltsiumi, magneesiumi ja vitamiin D tase ning piisav rauavaru?
  • Kas igapäevane toiduvalik toetab minu treeninguid?

Loe lähemalt Tervisesportlase paketi kohta siin: https://minu.synlab.ee/toode/tervisesportlase-pakett

Tulemused

19-32 punkti

Olenemata oma eluküünalde arvust, on nooruse uljus möödunud ning ees varitseb tühimik, mida täita on raske. Sa ei kõigu keskeakriisi koletu kuristiku kohal, vaid lamad selle põhjas. Seljataha jäävad kordaminekud ja õide puhkenud sõprussuhted ei mõju sulle enam käivitava jõuna. Sa tahad oma igapäevast kannatamatult välja pigistada kõik magusa üdi korraga ning võid unustada, et rahulolu kangastub vahest veel ilusamalt su silme ees elukaare teises pooles.

Ära nukrutse, kuigi päikesetõuse ei pruugi enam nii palju alles olla, kui sa tahaks, on need magusamast magusamad.

33-45 punkti

Kas kuuled seda? Võibolla. Võibolla mitte. Need on kuldse keskea rõõmud, mis sind elu nautima kutsuvad. Sa ei tea, kuhu sa oled suundumas, kuid kahtled, et sa ei pruugi õigel teel olla. Sul on oht keskeakriisi langeda.

Naudi rohkem oma ümber rajatud nirvaanat, mille nimel oled nii palju vaeva näinud ning ära ürita kõigile meele järele olla. Kuigi lähedased, kellega sa oled nii kaugele jõudnud, ei köida sind nagu varem, on nemad sinu suurim vara. Ära kõhkle oma õnnestumisi ega altminekuid nendega jagada.

Hoidu ennasthävitavatest väljakutsetest, millest toituvad pilgud sinu ümber, mitte hing sinu sees.

46-57 punkti

Oled võitmatu elusõdur, kes purjetab hunnitult läbi kiremere tõusude ja mõõnade. Keskeakriis ei ole midagi, mille üle sa muretsema peaksid.

Oled elanud täisväärtuslikku elu, mis ei köida sind mitte tagasi, vaid edasi vaatama. Tuul on purjeis, horisondil terendab uus päikesetõus!

Tags: