Kas su partneril on keskeakriis? Täida test ja saa teada!

Synlabi laboriarst Dr Anneli Raave-Sepp ütleb, et keskiga võib alata juba 30ndatest eluaastatest, seega kui sa oled 30+ ning tunned, et midagi on sinu või su elukaaslasega valesti, tasub teha keskeakriisi test, et välja selgitada, kas võib ehk olla keskeakriis kimbutamas. Märgi üles vastuse ees olev number ning tulemuste saamiseks, liida saadud punktisumma.

NB! Tervisetarkusest räägitakse pikemalt saates “Mida teha oma kehaga?”, teisipäeval kell 21:30 TV3s.

Tervisetarkust toetab Synlab

Tervisetarkust toetab SYNLAB

Kas ta on viimasel ajal muutnud oma välimust või hakanud riietuma teisiti kui varem?

  1. Jah!
  2. Natukene
  3. Ei

Ta on viimasel ajal teinud suuri oste, mida ta tegelikult ei saanud omale lubada (auto, maja, puhkus)?

  1. On küll, jah!
  2. Ostnud ei ole, aga räägib sellest.
  3. Kõik on sama, vana jama.

Ta muretseb oma tervise pärast?

  1. Jah, pidevalt.
  2. Natuke küll.
  3. Tervis on viimane asi millele ta mõtleb.

Ta on muutunud järsku seiklushimuliseks, tahab pidevalt uusi asju proovida ja endale väljakutseid esitada?

  1. Pidevalt on midagi uut käsil.
  2. Aegajalt üllatab uute asjadega.
  3. Mandunud, aga püsiv. Ei midagi uut.

Kas ta muretseb oma vanuse pärast?

  1. Jah, vanuse teemat tasub temaga vältida.
  2. Aegajalt kõlab “minu vanuses on asjad sedamoodi…”
  3. Ei ole teemaks tulnud.

Ta küsib inimestelt kui vana nad arvavad, et ta on?

  1. Jah, koguaeg kui vanust küsitakse.
  2. On ette tulnud.
  3. Ei, mitte kunagi.

Ta räägib lugusid oma noorusaastatest justkui oleks need paremad kui praegune eluperiood?

  1. Pidevalt, see on ta lemmik.
  2. Vahest hiilib sisse jah.
  3. Ei ole kuulnud.

Ta arutleb elu mõtte üle?

  1. Pidevalt, see on ta lemmik.
  2. On teemaks tulnud.
  3. Ei ole kuulnud.

Ta on pidevalt närvis ja/või ärritub kergelt?

  1. Jah, on küll.
  2. Päevad ei ole vennad.
  3. Ei ole üldse.

Ta kurdab kuidas kohustused ja/või teiste ootused pidevalt koormavad teda?

  1. Jah, ta väldib (uusi) kohustusi.
  2. Spontaansus on muutunud olulisemaks kui enne.
  3. Ei, ta on endiselt väga kohusetundlik.

Ta joob rohkem alkoholi või tarbib meeleolu mõjutavaid aineid?

  1. Jah, see tekitab muret.
  2. Vahest küll, aga mitte veel ülemäära palju.
  3. Ei, ta on puhas.

Ta tahab seda, mida ta ei saa ja ei taha seda mida ta teab, et saaks?

  1. Jah, täpselt tema moodi.
  2. Vahest tõesti tundub nii.
  3. See ei ole temalik.

Ta tunneb, et teda piiratakse?

  1. Jah, vabadus on järsku väga oluliseks muutunud.
  2. Aeg-ajalt.
  3. Mitte kunagi.

Kas ta on teiste ees liialdanud oma karjääri või saavutustega?

  1. Jah, oleks nagu mingi teine inimene kohe.
  2. On kõrva jäänud küll.
  3. Ei, pole põhjust olnud.

Ta ei ole rahul oma töö või karjääriga?

  1. Jah, jääb küll selline mulje.
  2. Sõltub päevast.
  3. Ei, ta armastab oma tööd.

Ta muretseb tuleviku pärast?

  1. Jah – mingi hirm on sees.
  2. Tuleb teemaks.
  3. Ei, pole talle omane.

Ta kritiseerib pidevalt sind või teie suhet?

  1. Jah, see on pidev stressi allikas.
  2. Mitte koguaeg, aga seda juhtub, jah.
  3. Ei, mitte iial.

Teda ei huvita seks?

  1. Justkui oleks see ununenud.
  2. Järjest harvem ja harvem.
  3. Ta on endiselt samasugune seksimaias kutsikas.

Ta ütleb, et armastab sind, aga Sa tead, et ta pole sinusse armunud?

  1. Armunud? Ma ei mäleta mis tunne see oligi.
  2. Ma loodan, et see pole nii.
  3. Ta on minusse endiselt sama armunud kui meie suhte alguses.

Kuidas testida oma keha?

Üks asi on testida oma vaimu ja meelaadi keskeakriisi suhtes, teine asi on selgust saada oma kehalisest võimekusest. Synlabi laboriarst Dr Anneli Raave-Sepp soovitab konsulteerida eratreeneriga ning võimalusel teha ka veretest mis toob välja olulised markerid ja keha valmisoleku suuremateks väljakutseteks. Synlab on selle jaoks kokku pannud Tervisesportlase paketi mis aitab hinnata jõutreeningu mõju organismile.

Pakett annab vastuse küsimustele:

  • Milline on minu üldine tervislik seisund?
  • Milline on treeningu mõju organismile?
  • Kas mul võib olla tekkinud ülekoormus?
  • Kas minu lihased ja kogu organism taastuvad pärast treeningut piisavalt?
  • Kas minu veres on lihastööks vajalik kaltsiumi, magneesiumi ja vitamiin D tase ning piisav rauavaru?
  • Kas igapäevane toiduvalik toetab minu treeninguid?

Loe lähemalt Tervisesportlase paketi kohta siin: https://minu.synlab.ee/toode/tervisesportlase-pakett

Tulemused

19-32 punkti

Pole midagi parata, sinu kallim on lahkunud rahusadamast. Laev, mis enne seisis rahulolevalt kais, on purjetamas tumedasse eneseotsingu uttu.

Kindlussidemed, mis kunagi sõlmitud ootavad uuesti kokkunöörimist, kuid seda võivad teha kellegi teise käed. Parim, mida sa teha saad, on oma kaasale mitte omapoolseid lisapingeid seada.

33-45 punkti

Kas kuuled seda? Võibolla. Võibolla mitte. Need on kuldse keskea rõõmud, mis sinu partnerit elu nautima kutsuvad. Ta ei tea, kuhu ta suundub, kuid kahtleb, kas ta on õigel teel. Tal on oht keskeakriisi langeda.

Kuigi lähedased, kellega ta on koos nii kaugele jõudnud, ei köida teda nagu varem, on nemad tema suurim vara. Näita, et oled talle olemas kui ta vajab tuge, et ta saaks avatult sinuga oma väljakutseid jagada.

Ära imesta kui ta tuleb välja hullumeelsete ideedega. Võimaluste piires, luba talle neid hulluseid – anna talle võimalus end välja elada, et ära hoida suurem kaos.

46-57 punkti

Su partner on võitmatu elusõdur, kes purjetab hunnitult läbi kiremere tõusude ja mõõnade. Keskeakriis ei ole midagi, mille üle ta muretsema peaks.

Ta on elanud täisväärtuslikku elu, mis ei köida teda mitte tagasi, vaid edasi vaatama. Tuul on purjeis, horisondil terendab uus päikesetõus!

Tags: