Esiisade unenipid üle kogu maailma! Proovi, kas mõni neist aitab Sul paremini magada

Vahel ei piisa pikast jalutuskäigust ega ka pokaalikesest punasest, et õhtul kiiremini uinuda saaks. Vaata, milliseid unenippe kasutavad inimesed mujal maailmas ning mida arvab sellest psüholoogiline nõustaja ning koolitaja Kadi Kütt.

Hea uni on parim kingitus, mida teha endale ja oma lähedastele!

India taimne unerohi

India traditsioonilise meditsiini Ayurveda ravimtaime ashwagandhat on sealsed unetud kasutanud juba üle tuhande aasta.

Traditsiooniliselt tarvitatakse ashwagandhat pulbri kujul, mis segatakse sooja vee või piima ning meega. Pulbrit selle unejoogi tarbeks saadakse taime juurest või lehtedest.

Aastal 2020 tehtud uuringus tõdesid inimesed, et peale 6-nädalast ashwagandha manustamist lühenes nende uinumiseks kuluv aeg ning üldine unekvaliteet paranes.

Seda ravimtaime on Indias kasutatud ka stressi ja ärevuse leevendamiseks.

Holistilise regressiooni terapeut ning psühholoogiline nõustaja Kadi Kütt on samuti suur ravimtaimedesse ning looduslikesse toidulisanditesse uskuja: “Tarvitan praegugi tiibeti meditisiini looduslikku rohtu. Need ei pane hoobilt magama, vaid pigem aitavad lihaseid lõdvestada ning toetavad närvisüsteemi.”

Rootsi Välling

Sarnaselt meie lapsepõlves joodavale soojale piimale on ka rootslased Vällingut unerohuna kasutanud. See on midagi vedela pudru sarnast, mis koosneb soojast piimast, kaerast ning banaanist.

Vällingust pole ma midagi kuulnud, kuid kõik need komponendid on ju rahustavad ja soojendavad. Miks ei peaks selline puder aitama?” arvab Kadi.

Kogus neljale:

  • 1 liiter piima
  • 1/2 tassi kaerahelbeid
  • näpuotsaga soola
  • soovi korral suhkurt
  • 4 banaani (1 banaan inimese kohta)

Valmistamine: Lase piim keema, samal ajal pidevalt segades. Lisa kaerahelbed ja alanda kuumust. Lase umbes 20 minutit podiseda ning ära unusta tihti segada. Serveerides lisa banaan pudrule.

Süüa tuleks seda vahetult enne magama minekut – nõnda magad öösel taaskord nagu (Rootsi)lapsuke.

Hiina kuum jalavann

See jalavann on alguse saanud juba kaugest Hiina meditsiinist ning ka seda mäletad sa suure tõenäosusega oma lapsepõlvest. Tõsi, mitte küll hiinapäraste lisanditega, vaid pigem lihtsalt kuuma jalavannina, mis näiteks köha vastu aitas.

Jalavanni tarbeks vajad sa epsomi soola ning kõik muu kraami (puuviljade koored või ürdid) saad ise endale meelepärased valida. Samuti soovitavad hiinlased lisada jalavannivette veidikene eeterlikku õli, kuid sellisel juhul tasuks jälgida, et tegu oleks kehale sobilikuga.

“Jalavann kõlab hästi! Olen isegi istunud õhtuti teleka ees, jalad sooja veega kausis. Tean, et vette pannakse ka tärpentiini, kuid healõhnaliste ürtide ja puuvilja koorte peale pole ma tulnudki. Hea mõte!” on Kadi kindel ning lisab, et kahtlemata tekitavad lemmiklõhnad ka hea lõõgastunud tunde.

Epsomi sool koosneb magneesiumist, väävlist, veest ja hapnikust ning tegu pole tavalise lauasoolaga. Seda kasutatakse peamiselt lisatuna vannivette ning sellel on mitmeid häid omadusi: leevendab stressi ja valu, aitab võidelda külmetusega, taastab nahka, mõjub soodsalt südame- ja veresoonkonnale, parandab und ja tõstab keskendumisvõimet.

Hea une soodustamiseks peaks see toimima tänu kuumale veele, mis lõdvestab keha. “Kui on jalad soojas, on kogu keha soe,” tarvitses minu vanaema alati öelda.

Guatemala murenukk

Murenukk on käsitsi tehtud kasutades selleks puitu, traati või värvilisi riide tükke ning riietatud traditsioonilisse Mayade rõivastusse.

Olgugi, et sellel abimehel puudub teaduslik tõestus unekvaliteedi parandamise osas, suhtuvad kohalikud sellesse suure austusega. See nukk valmistatakse ärevatele lastele, et aidata neil paremini magada ning oma emotsioonidega toime tulla.

Kui väga sellest põhjamaa inimestele abi võib olla, pole senini uuritud.

Kui aga tahad ise sellise nuku valmis meisterdada, siis tasub traadijupist vormida nukule keha ning sinna otsa lisada puidust suurem helmes, millele võid joonistada just sellise emotsiooni, mis sinul stressi leevendab. Riietuses osas tasub proovida nukk riietada värvilise lõngaga, näiteks traditsioonilisse Eesti rahvarõivastusse – sedasi võib nukk eestlasele kodusemalt mõjuda.

Ka Kadi Kütt usub, et seda võiks soovitada isegi täiskasvanutele: “Igal juhul on turvalisem uinuda kui keegi või miski armas on kaisus. Olgu selleks siis abikaasa, kallim, pehme fliis, kaisukaru või nukk. Tuttav kuju ja lõhn, või lihtsalt võimalus kellelegi unemusi anda ja päevamuresid kurta, teeb kindlasti südame kergeks. See omakorda rahustab kogu organismi maha ning aitab paremini uinuda.”

Allikas: Healthline

 

Tags: ,