Kas magad selili, külili või hoopis kõhuli? Vaata siit, milline positsioon sulle kõige paremini sobib ja millega olla ettevaatlik

Kvaliteetse une jaoks ei pruugi olla piisav pelgalt unetunde lugeda. Hea une tarbeks on Healthline toonud välja populaarseimad magamisasendid ning nende positiivsed mõjud.

Hea uni on parim kingitus, mida teha endale ja oma lähedastele!

Selili – tervislik asend

Selili magamist peetakse tervisele kõige kasulikumaks magamisasendiks. Sedasi aitab gravitatsioon hoida keha selgroo kohal ühtlases asendis, mis omakorda aitab vähendada liigselt survet seljale või liigestele.

Selili magamine on kasulik, aga kindlasti mitte niimoodi kaela venitades.

Kui lisad põlvede alla padja, aitad sellega selja loomulikku kumerust veelgi toetada. Tänu selgroo sirgena hoidmisele aitab see magamisasend vähendada ka põlve- ning puusavalu.

Külili – sobib norskajatele

Külili magamist soovitatakse eelkõige norskamisega kimpus olevatele inimestele. Sedasi on magades hingamisteed vabad ning tõenäosus vaiksemat ööd nautida suurem. Selili magades vajub lõualuu taha ning see surub omakorda ülemistele hingamisteedele. Ka keel kipub sedasi kurku vajuma ning kõik see kokku tekitabki norskamist.

Külili magades tasuks eelistada vasakut külge. Uuringute kohaselt soodustab paremal küljel magamine happe refluksi ning kõrvetiste teket. Vasakul küljel magades jääb magu söögitoru alla ning see raskendab refluksi teket.

Lisaks tuleb vasakul küljel magades mängu gravitatsioon – toit jõuab kiiremini makku ning seetõttu on selline uinumine ja seedimist soodustav.

Looteasendis – seljavalude vastu

Sarnaselt külili magamisele aitab ka see enam levinud magamisasend kaasa seljavalude ning norskamise vähendamisele.

Seljavaludega on Eesti Perearstide Seltsi sõnul vähemalt korra elus hädas iga kahel jalal kõndiv inimene, sestap on oluline teada, kuidas seda hädas olles leevendada. Küll aga tasuks veenduda, et kerra keerates tunned end mugavalt ning kehahoiak poleks pinges.

Ettevaatlik tasuks selle magamisasendiga olla neil, kes vaevlevad liigesevalude küüsis – hommikul ärgates võid lihtsalt tunda ennast veidikene kangelt.

Padi põlvede vahel korrastab rühti

Külili magades tasub voodisse kaasa haarata ka üks lisa padi. Selle asetamine põlvede vahele aitab hoida rühti sirgena, vähendab selgroole langevat koormust ning sedasi ka oluliselt alaselja valusid. Ka diski vigastuse korral võib just selline magamisasend tagada valuvabad ööd.

Magamine asendis, mis põhjustab alaselja ja puusade väändumist, võib esile kutsuda ka Tootsi haiguse – ishiase. Selle vastu aitab samuti padja põlvede vahele panek, kuna see aitab vähendada närvide kokku surumist.

 

Tags: , ,