Veel üks põhjus, miks homme jalutama võiksid minna!

Ilus päikesepaisteline ilm, vaikselt sulama hakkavad jääkamakatest tekkinud vaod ning tervist turgutav värske õhk on juba üsnagi head põhjused, miks rohkem jalutamas käia.

Ka läbi aegade kalleim kütusehind võiks olla suureks motivaatoriks.

Jalutamise positiivsed mõjud füüsilisele tervisele on samuti ammu teada ning küllap peab iga kaalulangetaja seda tegevust ka kõige odavamaks trenniks.

Jalutades põletad lõunasöögiga liigselt tarbitud kaloreid, parandad istuvast tööst tekkinud vähest võhma ning juba üsna pea võid poest number väiksemad teksapüksid soetada.

Kuid jalutamine pole üksnes kaalulangetajatele.

Hea uni on parim kingitus, mida teha endale ja oma lähedastele!

Jalutades parema unekvaliteedi poole!

Magades meie keha puhkab ja taastub, aju aga töötleb päevast informatsiooni ning hülgab kõik tühja-tähja, mis su mõtteid liigselt koormab. Seega on uni meie keha funktsioneerimiseks äärmiselt vajalik.

Sa oled proovinud melatoniinitablette, lülitanud välja kõik nutiseadmed ning proovinud erinevaid rahustavaid taimeteesid. Siiski tundub, et sulle abiks olevat varianti pole veel leidnud?

Mine jalutama!

Ei ole oluline, et jalutaksid just siis kui und parasjagu ei tule. Ka päeval jalutamine aitab kaasa sinu ööpäevase rütmi normaalsele tekkimisele ning see omakorda soodustab kvaliteetsemat öist uinumist.

Inimesed, kes jalutamisega on püüdnud enda und parandada, on märkinud, et just unekvaliteet ongi see, mis oluliselt paraneb.

Suure tõenäosusega ei aita jalutamine sul pikemalt magada, küll aga puhkad sa ennast paremini välja ning ärkad hommikul oluliselt puhanumana.

Miks see tühja sammumine mu und siiski parandab?

Igasugune liigutamine ning treening, sealhulgas jalutamine, aitab kaasa su keha stressitaseme langetamisele.

Samuti mõjutab see oluliselt sinu tuju ning tunne, et oled täna enda tervise heaks midagi kasulikku teinud, paneb su kindlasti õhtul rohkem naeratama. Ja hea tujuga tuleb ka parem uni.

Jalutamine mõjub positiivselt ka võhmale ning hingamisele. Öösel tähendab see, et väheneb tõenäosus norskamisele. Norskajad aga on teadupoolest päeval väsinumad ning kipuvad rohkem lõunauinakuid taga igatsema.

Ka päevavalgus, mida su keha jalutades õues näeb, on oluline. Nagu eelpool mainitud, aitab see kaasa ööpäevase rütmi tekkimisele. Sedasi mõistab su organism paremini, millal on aeg puhkamiseks.

Lisaks mõtleme valiku peale – kas minna täna tööle autoga (ärgem unustagem üsna kasvavat kütusehinda) või ärkan 15 minutit varem ja lähen hoopis jalgsi? Hea tuju tekitab kindlasti ka teadmine, et oled jälle mõne euro kütuse pealt säästnud ning ühtlasi jalutades endale kvaliteetsema ööune kindlustanud!

Seega proovi igapäevaselt lemmik mehhiko-seriaali arvelt jalutada ning loe, miks ei tasuks pikalt unetusega kimpus olla!

Tags: , ,